The life of a student

There is no place like home.

Publicerad 2012-10-18 17:54:53 i Allmänt

Seriöst, även om jag bor i Örebro nu, så har jag mitt hem i Eskilstuna, och det känns konstigt att säga "hem till Örebro" eller liknande. Mitt hem är i Eskilstuna! Och nu är jag hääär.
 
Hur som haver. Jag gick upp astidigt imorse för att träffa min PM-grupp i bibblan innan det var dags för seminariet och opponering. Vi skulle färdigställa och när vi skulle skriva ut fick vi problem - ingen hade pengar på sitt studentkonto och det gick heller inte att föra över (pga error). Som tur är var biblotekarien en riktig ängel och räddade oss genom att skriva ut åt oss ♥
 
Seminariet gick bra, det kändes bra i alla fall och det verkade nästan som att vår grupp fick bäst kritik rent allmänt och generellt faktiskt. Underbart!

Direkt efter det drog jag till tågstationen och satte mig på tåget hem.
 
 
När jag kom till Eskilstuna gick jag direkt till John Bauer, fick asmånga kramar och möttes av glada ansikten. Det var fint! Sen var det så roligt att när jag skulle gå in så möttes jag av en kille som nu går i 2:an, och han sa "Välkommen hem" och jag blev jätteförvirrad för jag har inte pratat med honom förut, men jag blev jätteglad ändå!
 
Till slut kom Jebobo dit också, och vi gick tillsammans till Kebabhuset och åt världens bästa mat och som jag har längtat! Även min bror kom dit, och jag bjöd honom på en kebabtallrik, snäll som jag är.
 
 
Nu är jag i alla fall hemma, sitter på golvet i mitt gamla rum och ska snart flytta på bäddsoffan tänkte jag. Blir nog en liten tur till affären också innan jag hoppar i duschen!
 
Det känns som att det här kommer bli en riktigt bra helg, som jag sa i ett tidigare inlägg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela