The life of a student

Virrpanna #1

Publicerad 2012-12-14 09:26:42 i Allmänt

Jag vet inte hur många gånger jag lyckas tappa bort eller glömma saker och ting, men igår var det rent ut sagt pinsamt. Jag hade tvättid i stugan 16-19, hade hunnit få igång maskin nr 3 och 4 samt sätta igång torktumlare och torkskåp för att torka kläderna från första och andra maskinen. Tror ni inte det som man fasar för händer? Jag glömde den där "blippen" inne i tvättrummet. Eftersom det är elektroniska lås så kan man inte öppna, och de där är dessutom personliga. Alltså kan ingen annan öppna det rummet eftersom det var jag som hade tvättiden bokad! Skulle jag dessutom gå ut ur själva tvättstugan så skulle jag inte komma in där heller! 
 
Jag ringde till den enda jour som det fanns telefonnummer till där inne, vilker var Securitas. Men om de skulle göra en utryckning skulle det gå på cirka 500kr, vilket jag inte hade lust med att betala...
 
Jag gick istället hem, så gick jag tillbaka strax innan min tvättid var slut och nästa skulle börja, och hoppades på att det faktiskt var någon som hade den tiden bokad. Vilket det som tur var var! Då var det istället bara att hoppas på att hans tvättid var bokad i samma rum som jag hade. Vilket det var! Tänk att det kunde lösa sig ändå. Jag fick kila in och ta mina kläder, och dessutom låna tumlaren och skåpet så att jag kunde få alla kläder torra. Ibland har man tur!
 
Förutom det lilla missödet hade jag ju tänkt skriva ut min tågbiljett (åker hem idag). Jag tänkte att jag väntar med att skriva ut den annars skulle jag väl tappa bort pappret (virrig som jag är). Dock när jag skulle öppna den sidan så stod det att Sidan inte kunde hittas, att den var borttagen. SUCK sade jag då. Och jag hade ju inte sparat kvitto eller bokningsnr eller något sådant så jag kunde gå till resebyrån och fixa där eller något sådant. Så det var väl bara att köpa en ny biljett. Mobilbiljett den här gången, så får man väl bara se till att man inte tappar bort den också... Tur också att det inte är allt för dyrt att åka till Eskilstuna från Örebro. Nu är det ju bara att hoppas att tågen går som de ska också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela