The life of a student

Eskilstuna

Publicerad 2012-12-16 10:20:00 i Allmänt

Jag hyser en typ av hatkärlek till denna stad. När jag är hemma i Örebro saknar jag Eskilstuna men när jag är här så inser jag att Örebro faktiskt är en bättre stad och vinner i längden. Jag kommer ju flytta tillbaka hem till Eskilstuna någon gång i januari - efter att jag skrivit den sista tentan. Jag ska hoppa av universitetet så jag kan inte bo kvar i Örebro! Förhoppningsvis får jag ett jobb så att jag får någon form av inkomst.
 
Hur som helst, så är det Eskilstuna jag är i för tillfället :) Jag kom hit fredags eftermiddag. På kvällen där blev det en liten sväng till Royal med människor jag saknat och även lite nya kompisar. Det var trevligt! 
 
Igår, lördags så var jag och tittade på Let's Moves dansavslutning i Teatern (första gången jag inte är med på en dansföreställning och de har Harry Potter och De vises sten som tema...), fy fan säger jag vilken abstinens jag har. Det kliar liksom i hela kroppen. Åh när jag har flyttat hem igen, då tänker jag fortsätta dansen. Jag skiter i om jag kommer ett par veckor in på terminen, och jag skiter i att jag riskerar att missa pga en resa till USA. Jag SKA dansa.
Efter uppvisningen gick i alla fall mina föräldrar, min bror och hans flickvän och jag och käkade på Ming Palace, jag har saknat det stället också. Det är en av fördelarna med Eskilstuna - Ming Palace, och så Kebabhuset! Därefter gick jag hem och satte mig för att plugga. 130 sidor om upphovsrätt + yttrandefrihet/tryckfrihet, en markeringspenna och cirka 5,5 timmar senare så hade jag pluggat klart för då, så jag gick till Royal en liten sväng och träffade folk igen haha.
 
Nu har jag ganska nyligen vaknat, vi ska snart äta adventsfrukost här. Jag försöker hålla det som en liten tradition för min familj är dålig på att göra saker tillsammans, tycker jag. Så det är mysigt att ha någonting sådant även om det inte är så stort och händer så sällan. Till exempel,  de två andra advent som redan har varit, har jag varit hemma i Örebro, så har de inte haft någon adventsfrukost.
Senare idag ska jag mest tentaplugga, ska göra det imorgon också. Vi ska ha en liten multiplechoice-tenta på tisdag men det ska nog gå bra hoppas jag :) Förutom det så ska vi baka julgodis! I alla fall börja. Och pepparkakor. Jag har med mig mina Star Wars-formar, av R2D2, Darth Vader och Yoda :3 så kanske det blir ner en sväng på stan sen för att ta en fika, eller så gör jag det imorgon..hmhm får se.
 
Ha en mysig advent allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela