The life of a student

Flyttkaos

Publicerad 2012-08-27 11:48:04 i Allmänt

Igår började jag packa på riktigt. Jag vet inte hur det känns men jag har lite blandade känslor kan jag erkänna! Ska bli jättekul att få upptäcka en ny stad, få nya vänner och få sig ett miljöombyte helt enkelt. Men samtidigt, jag flyttade hit in till stan där jag bor nu för bara lite mer än ett år sedan! Den här sommaren har gått otroligt fort faktiskt, kanske mest för att jag precis mitt i sommaren, när jag hade semester från sommarjobbet, bestämde mig för att jag ändå skulle börja studera denna höst istället för nästa höst, 2013, som det var tänkt från början. 
 
Jag ville alltså ta ett sabbatsår just för att jag varit skoltrött till och från sedan 8:an. Jag har känt att pressen varit påtaglig lite då och då och allt har känts jobbigt så jag ville ta det lugnt ett tag. Jag ville jobba och samla ihop pengar helt enkelt! Men så bestämde jag mig ändå för att jag ska fortsätta studera nu i alla fall just för att det är "lika bra" att fortsätta i samma spår. Hade jag ändå tagit ett sabbatsår och jobbat, kanske till och med rest, då hade det varit mycket svårare för mig att gå tillbaka med tanke på hur dålig självdisciplin jag har, så jag hade bara förmodligen hamnat på ett sidospår, börjat jobba med någonting jag inte riktigt vill jobba med, och sen sitta där vid köksbordet en morgon om 10 år och tänka att "nej, jag skulle ha börjat plugga". Haha okej kanske riktigt så hade det nog inte blivit, men det lär jag förmodligen inte få veta eftersom jag ska börja plugga nu!
 
Nu ska jag i alla fall fortsätta packa, jag har en del kvar men det mesta kommer jag ta imorgon, när själva flytten bär av. Jag tar bara det viktigaste nu :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela