The life of a student

Sci-Fi convention

Publicerad 2012-12-01 22:22:41 i Allmänt

Jo men, gick upp 05:30 och bad för att det skulle vara värt att gå upp så tidigt. Tyvärr visade det sig att det inte var det! Både jag och Cornelia blev jättebesvikna på mässan, det var liksom...mycket mindre än vi trodde. Visst det var sjukt många montrar och så, men man fick nästan torgskräck för gångarna var lite för tighta och människorna var lite för många. Det var samma lokal som Fotomässan (där jag var förra helgen) men de utnyttjade bara kanske en tredjedel av hela utrymmet, synd! Lite nöjd är jag i alla fall, jag fick med mig en ny Star Wars t-shirt hem!
 
Jag och Cornelia som hade bokat ett sent tåg sket i det och åkte in till centrum istället. Eller ja, först gick vi runt i Gamla stan, främst för SciFi-bokhandeln, och så hamnade vi på Stortorgets julmarknad men där blev vi inte så långvariga. Vi fick för oss att leta efter något café där vi kunde dricka varm choklad, men i princip alla ställen var fullsatta så vi fick nöja oss med Kafferepet nära centrum istället!
 
Nu har vi precis kommit hem, och jag är helt slut i kroppen, och sinnet haha. Det tar emot att veta att jag måste plugga i princip hela dagen imorgon...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela